Pasar al contenido principal

Primeres projeccions del Cineclub Luis Buñuel d'Elx (1973)

Enviado por José F. Cámara… el
Datos de la imagen
Fecha
abril de 1973
Lugar
Elx
Colección/Fuente
José Vicente Candela

Al novembre de 1972 la "Caja de Ahorros del Sureste de España (CASE)" va dedicar a Elx una setmana d'orientació cinematogràfica al cineasta Luis Buñuel, un tipus de cinema que no ocupava les moltes cartelleres de la ciutat però la llavor del qual va acabar per germinar en uns espectadors que portaven molts anys assistint amb més o menys regularitat a les diferents manifestacions de cine-forum que es celebraven aquí, a la "Peña Madridista" o al col·legi dels "Salesianos".  La creació d'un cineclub a Elx va suposar el reconeixement a una normalitat cinematogràfica a la qual els joves vinculats a l'organització d'aquella activitat (Jaime Brotons Guardiola, Carlos Mateo, Francisco Moreno) van donar caràcter d'excepcionalitat, engalipant per a això a altres entusiastes amics amb els quals poder comptar en una aventura d'aquest calibre (Juan Garrigós, Jaime Gómez Orts, Julián Fernández Parreño, Vicente Pérez Sansano, entre uns altres). Les sessions d'aquell cineclub, amb el suport infrangible de la CASE, comencen a ser freqüents al llarg de 1973 però no és fins el novembre de 1974, tot comptant amb l'acceptació del Govern Civil, quan el "Cineclub Luis Buñuel" es fa oficial i es constitueix com a associació en el registre provincial. Segons es va fer constar, el seu objectiu no era un altre que fomentar l'interès i impulsar la formació i cultura cinematogràfica.

Quaranta anys després, amb una indústria cinematogràfica que exhibeix un declivi allunyat de noves propostes artístiques, el cineclub manté aquelles intencions primigènies. Durant aquests anys, cadascuna de les juntes directives triades (i formades per membres de diferent índole) ha promogut quantes activitats han estat necessàries per aconseguir entre els associats un nivell més elevat de coneixement, tant en el sentit artístic com a tècnic del setè art. Per a això s'han organitzant cicles cinematogràfics periòdics, sessions de cine-fórums, conferències, seminaris, exposicions i s'ha col·laborat en la creació i manteniment del "Festival Internacional de Cine Independente de Elche". El "Cineclub Luis Buñuel" segueix complint el desig infatigable dels seus socis per reunir-se davant una pantalla fascinats per les pel·lícules que fa.

Galeria de imágenes

Añadir nuevo comentario

Texto sin formato

  • No se permiten etiquetas HTML.
  • Saltos automáticos de líneas y de párrafos.
  • Las direcciones de correos electrónicos y páginas web se convierten en enlaces automáticamente.

Las imágenes exhibidas en esta página son propiedad de sus autores. Aquí se muestran exclusivamente con fines científicos, divulgativos y documentales. Cualquier otro uso fuera de esta página está sujeto a las leyes vigentes.